Teknisk support

Under hela konferensen finns supportmöjligheter om det uppstår tekniska problem. I första hand finns det två supportrum som kan användas när som helst under konferensdagarna:

Supportrum NuDebed

Supportrum NuRegulus

OBS! Om du när du loggar in i det digitala programmet möts av en röd ruta, klicka ner rutan och uppdatera sidan, alternativt använd pilen i webbfönstret för att komma till programmet. Använd gärna Chrome eller Firefox. Om problemen kvarstår, prova att logga ut och in igen. 

För dig som ska presentera finns också särskilda testrum, där uppkoppling, ljud, bild och delande av skärm kan testas. De är öppna mellan kl. 09.30-10.30 på onsdagen och du når dem via det digitala programmet.

Under hela konferensen kommer tekniskt ansvariga personer att finnas med i de olika zoom-rummen, från kl. 9.00-17.00. Dessa är på plats alldeles före och under de olika programpunkterna om problem uppstår med uppkoppling, ljud eller bild. Du tar kontakt med dem via chatten i zoom. Om det är små saker som går lätt att åtgärda får du hjälp direkt i konferensrummet, men annars slussas du vidare till support-rummen.

Om det uppstår större tekniska problem som inte är möjliga att lösa i tid kommer presentatören/presentatörerna att ges en ny tid i programmet, för att på så vis kunna genomföra sin presentation senare.

Om det uppstår problem med inloggningen i det digitala programmet ska du i första hand mejla till nu2020@sh.se.